Een Bijzonder nieuw begin

© Sigid Princen


In de zomer van 2014 begon Thomas met imkeren. Jammer genoeg overleefde onze ene bijenkast de herfst van dat jaar niet, door een varroa-invasie. Maar Thomas gaf niet op. De daarop volgende lente stond hij klaar met een nieuw bijenvolk, en eindigde winter 2015 zelfs met drie bijenkasten.

In 2014 gaf hij ook het bloggen een kans. Hij schreef over zijn prille imkers-ervaringen op bij-zonder.blogspot.be. Maar na een tijdje besefte hij dat het (voorlopig) niets voor hem was.

Toch vind ik het jammer dat onze ervaringen met de bijen geen lezerspubliek meer kennen (tenzij sporadisch een keertje in het ledenblad van de imkersvereniging). Dus begon het idee te rijpen dat ik over zijn bezigheden zou vertellen.
En van het één kwam het ander. Waarom zou ik niet ineens zijn "Bijzonder"-blog overnemen? En waarom zou ik daar niet mijn andere passies in verwerken?

Vanaf vandaag is Bijzonder dus terug actief. Ga zeker eens een kijkje nemen! Het zal niet alleen gaan over onze ervaringen met het imkeren, maar ook over de wereld van de bijen in het algemeen (voor zover wij, nietige mensjes, daar inzicht in hebben...). Wie weet valt het even goed in de smaak als de gouden honing die de bijtjes maken!


Reacties

Populaire posts