De bio-ecologische verbouwing: De kritische/bezorgde (schoon)vader

Een uurtje na mijn vorige post ging de telefoon ten huize Sig!s over. Het was mijn papa. Dat hij net mijn blog gelezen had. En of die ene kolom niet scheef stond?
Ik gaf de hoorn door aan Thomas.
"Mmm... ja ik weet het... ja die staat scheef... nee dat kan geen kwaad... Als alles af is gaat dat niet meer opvallen..."

Toen hij de telefoon neerlegde, zei hij: "het stak mijn ogen al uit, en als uw papa het al ziet van op een foto... ik ga er mijn hele leven spijt van krijgen!"

Dus de volgende dag (gelukkig weer zo'n zonnige!) kroop hij terug zijn staketsel op, brak alles af, zette de "doorn in het oog" van mijn papa en zichzelf recht en bouwde het hele staketsel weer op.


Wie ziet het verschil?

En hij kan terug lachen

"Haast en spoed is zelden goed", besloot hij de dag, "zeker als je met haast in de gietende regen werkt."

En ondertussen ligt een klein vierde van ons toekomstig zonneterras al dicht met ruwe beplanking!



Reacties

Populaire posts