Het leven zoals het is: werken met een baby

Toen ik zwanger was van Tibe stond ik aan de vooravond  van een carriereswitch. Van kunsthistorica over coördinator naar werkloze met een identiteitscrisis. De VDAB verrichte wonderen en liet me al snel beseffen dat ik al lang droomde van een carrière  als grafisch vormgever. Gelukkig kreeg ik toen ook de kans om me daarin bij te scholen.
Maar het moederschap deed weer enkele prioriteiten verschuiven. Ik wou mijn kind(eren) de (op)voeding geven die ík belangrijk vond (samen met manlief, natuurlijk). Na ellenlange gesprekken met manlief tijdens een autorit van Slovenië naar België  met een 3 maand oude baby op de achterbank,  besloten we dat ik mijn kans als zelfstandige moest wagen.
Na heel wat voorbereidingstijd zijn we 3 jaar verder, waarvan 2 jaar als zelfstandige. En met opnieuw een baby op mijn schoot, prijs ik mezelf zo gelukkig met mijn keuze.


Werken met je kind op je schoot of in de draagdoek, ik geniet er zo van.
En het heeft nog zo z'n voordelen voor je werk ook. Vannacht nog maakte Frauke me om 5u wakker voor haar voeding. En toen ik haar om 5u39 terug weg wou leggen, schoot me opeens te binnen dat ik nog drukwerk moest bestellen voor een klant. Deadline om het naar de drukker te sturen: 6u 's morgens.
Ach, ik was nu toch wakker. En dankzij Frauke heeft mijn klant toch nog op tijd haar drukwerk!
Zelf zin om samen te werken? Neem dan eens een kijkje op www.sigs.be

Reacties

Populaire posts