Beestjes anno 2014, deel 1

Eerst een blik op onze ontplofte tuin, toen we thuiskwamen van 6 weken Australië:








Maar voor, tijdens en na die zes weken hebben we niet stilgezeten. Zo is er ten huize Sig!s een nieuw project gestart. Wel, eigenlijk is het niet mijn project, wel dat van manlief, maar zoals alles doen we het een klein beetje samen: ik denk mee na en probeer voor de creatieve uitwerking te zorgen. De rest doet Thomas. 


Over onze bijenavonturen kan je lezen op de blog van Thomas: bij-zonder.blogspot.be. En aangezien hij samen met Steven (van wie ik vorig jaar een hele lading saffraankrokussen kreeg!) aan zijn bijenavonturen startte, heb ik hun duo omgedoopt tot een imkerscollectief. En schonk ik hen een logo.

De effectieve afhandeling van de bijen doen ze (voorlopig) helemaal zelf.



Op dit moment moeten we de bijtjes noodgedwongen (suiker)voeding bij geven, hoewel ik radicaal tegen suiker ben (maar 1. ik ben de imker niet en 2. nog liever dat dan hen te laten verhongeren in dit regenweer).
Vandaag is het er aan te zien dat de zon nog eens schijnt, sinds lang. Zoveel bedrijvigheid aan de bijenkast!


Reacties

Populaire posts