Blogger meet up

Dit weekend was er in het Brusselse veel aan de hand. In de hele hetze voor onze nieuwe koning zal waarschijnlijk dat andere - euh - iets minder grootse evenement wat onopgemerkt voorbij gegaan zijn: een Dutch/Belgian Blogger meet up!
Met een tiental bloggers trokken we door de Brusselse straten, langs interessante stoffenwinkels en andere prullaria-winkeltjes. Tijdens de lunch deden we een ruil van stoffen (beetje tegenstrijdig: eerst stoffen gaan shoppen om dan je overdaad aan stoffen te ruilen of gewoon weg te geven...).

foto door Bouquet of buttons

Ik was zelf nogal onvoorbereid gekomen en had niks om te ruilen, maar ben wel heel blij met de stof die ik van Anneke kreeg, en de retro-patroontjes van Jo. Ik moet nog nakijken of ik genoeg stof heb om er een blouse mee te maken.


Op de korte tijd dat we konden kennis maken (ik vertrok wat vroeger huiswaarts...), leerde ik niet alleen nieuwe blog(ger)s kennen, maar stond ik versteld van de efficiënte tips die er gedeeld werden. Zo ben ik stikjaloers hoe sommigen hun stoffen ordenen! Als chaoot-in-hart-en-nieren kan ik alleen maar dromen van zo'n georganiseerde naaikast, of ik zou er iemand voor moeten betalen (hoewel ik wel nog een mailconversatie met een nieuwe jurk kan opduikelen van een dik jaar geleden, waarin Hanne dat met graagte voor mij wou komen doen!)

Maar laat ik eerlijk zijn met mezelf: in deze hitte ben ik tot niet veel in staat. Veel te warm om te werken, en zelfs om geïnspireerd te worden. Laat dat knetterend onweer maar komen dat ze voorspellen over een paar dagen, wie weet welke creatieve uitbarsting er dan volgt...

---
There was a lot to do in Brussels this weekend. In the big fuzz over our new King there was this other - a bit smaller - event going on unnoticed: a Butch/Belgian Blogger meet up!
With about ten bloggers we took a tour through Brussels, passed by interesting fabric stores and other small shops with lots of nice stuff. During lunch we did a fabric swap (a bit contradictory: first go shopping for fabrics, then swap or give away the overdose of fabrics you already own). I was a bit unprepared and had nothing on me to swap, but I am really happy with the fabric Anneke gave me, and the retro patterns from Jo. I do need to check if I have enough fabric to make a blouse.
In the short while we were together (I left early), I didn't just got to new new blog(ger)s, I was stunned by the efficiënt tips and tricks I learned. E.g.: I'm so jealous of how some people organize their fabrics! As a through and through chaotic person, I can only dream of such a neat sewing space, or I'd have to pay someone to do it for me (although I can remember an emailconversation with een nieuwe jurk about a year ago, where Hanne told me she'd love to do it for me!)

But I have to be honest with myself: in this heat I'm not doing much. Too hot to work, even too hot to be inspired. Let's get that bursting thunderstorm they're predicting over here, who knows what creative outburst will follow...

Reacties

  1. Oooh! Ik vind het zo jammer dat ik er zelf niet kon zijn (Maar Normandië was ook een schone plek!)
    Aanbod blijft gelden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whooptiedoo! Altijd welkom dan, hoewel ik het gevoel heb dat ik op z'n minst iets van voorbereidend werk zou moeten doen ;-)
    En ik denk dat je qua schoonheid toch iets beter zat in Normandië?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts