Een doorsnee Tibe-loze dag

Nu Tibe naar de crèche gaat, en ik nog niet echt aan het werk ben, begin ik langzaam terug in mijn oude ritme te komen. Key-ingredient van dat oude ritme: tijd verdoen. En vooral het huishouden laten ontploffen.
Vandaag op het programma:
  • Uitgebreid ontbijten:
    quinoa, gekookt in rijstmelk (koken tot de "krulletjes" loskomen van de bolletjes),
    enkele soeplepels rijstbloem erbij (5 minuten mee laten koken) en lekker laten koken.
    Een scheut ahornstroop eronder mengen,
    geroosterde amandelschilfers erover
    en lekker smullen
  • Een beetje lay out werk
 
  • Eindelijk werk maken van foto's afdrukken. Met het Kruidvat om de hoek vond ik het de moeite niet om zelf foto's af te printen. Maar toen ik mijn lading doorgestuurd had, bleek ik toch op de helft van de foto's te moeten wachten: verkeerde optie aangevinkt. Vandaar de nog steeds lege kaders op de foto
  • Uitgebreid lunchen
  • Inkopen doen voor het avondeten
  • Nagels lakken (ik kon tijdens het wachten aan de foto-printer in het Kruidvat niet weerstaan aan al die leuke kleurtjes! Ik heb het wel nog vrij neutraal gehouden met de Moulin Rouge Light)
  • Frou bijknippen (wegens kapsel-crisis midden in het jaarlijks verlof van mijn vaste kapper! Ramp!)
Oh-oh, ik had mezelf de deadline van 16u opgelegd om toch een beetje het huishouden aan kant te zetten en het eten al voor te bereiden... nog 4 minuten te gaan, en ik moet de foto's nog uitsnijden en in hun kader steken...

Bij deze weer eens bewezen: ik ben een kràk in het verdoen van tijd!

Reacties

Populaire posts